Nemecký jazyk

Dortmund 2007/2008

3.výmenný pobyt 2007/2008

Cieľom 3.výmenného pobytu bolo zhromaždiť čo najviac materiálu, ktorý bol potrebný na zapojenie sa do medzinárodnej súťaže „Begegnung mit Osteuropa“ /“Stretnutie s Východnou Európou“/. Túto súťaž vyhlasuje SRN – spolková krajina Nordhein-Westfálsko. Z celkového počtu prihlásených prác /1.500/ boli ocenené 2 naše práce. Autori týchto prác získali diplomy od Ministerstva školstva Nemeckej spolkovej republiky a peňažnú odmenu.
Víťazná práca žiakov, s ktorou sme sa zapojili do medzinárodného projektu "Begegnung mit Osteuropa":  Prezentácia Falco

Spomienky na Dortmund: Môj týždeň v Dortmunde

Pre niekoho to bola úplne obyčajná noc, a však pre mňa sa práve ňou začal jeden neobyčajný týždeň. Týždeň, ktorý som strávila v rodine v Nemecku. Zažili sme spolu veľmi veľa zážitkov aj za taký krátky čas.

Lietadlo pristáva na letisku v Dortmunde. Všetci sme veľmi nervózni. Obzerám sa, kde je Svenja – dievča, u ktorého budem týždeň bývať. Hneď, ako ma uvidela, podišla ku mne, priateľsky ma objala a predstavila sa. Ako sme tak prechádzali mestom, snažili sa mi vysvetľovať, kde čo je a ukazovali mi dôležité budovy. Bola som síce veľmi unavená, ale toto veľké mesto ma tak zaujalo, že som svoju únavu nestíhala ani vnímať.

Čas bežal veľmi rýchlo, na druhý deň sme išli na radnicu, kde nás čakalo privítanie a prehliadka budovy. Radnica bola veľmi pekná, moderne zariadená s veľa miestnosťami a rôznymi salónikmi. Pani, ktorá nás sprevádzala, nás zaviedla na neveľkú terasu, odkiaľ bol veľmi pekný výhľad na mesto. Po prehliadke radnice nás večer čakalo divadelné predstavenie s názvom Mary Poppins, ktoré bolo veľmi pekné.

Na ďalší deň nás čakal výlet do Kolína. Cestovali sme vlakom. Hneď ako sme vystúpili v Kolíne, spoločne sme išli do jedného z najznámejších dómov. Bola to naozaj jedna z najkrajších budov, aké som kedy videla. Ako sme tam vchádzali dovnútra, pred nami sa postupne zjavovali plamienky sviečok a krásne vnútorné priestory dómu. Lavice boli usporiadané do radov a pred nimi bol krásny veľký oltár. Po prehliadke dómu sme sa vybrali do čokoládového múzea. Dozvedeli sme sa o tom, aké sú tajomstvá výroby čokolády ale aj o jej pôvode. Na prvom poschodí bola čokoládová fontána, pri ktorej bola milá pani, ktorá namáčala oblátky do čokolády vo fontáne a rozdávala ich ľudom okolo. Od fontány viedli schody na druhé poschodie, kde sme si mohli pozrieť výrobu rôznych druhov čokolád, alebo aj rôzne staroveké automaty na čokoládu či všelijaké hry pre deti. Každý sa zastavil pri tom, čo sa mu najviac páčilo.

V sobotu sme sa išli korčuľovať na zimný štadión, bolo to naozaj úžasné. Po korčuľovaní sme všetci išli k nám domov na „singstar party.“ Nikto sme netušili, čo to vlastne je, a keď sme sa dozvedeli, že by sme tam mali spievať, všetci sme boli proti. Ale keď sme začali, nevedeli sme prestať a nikomu sa nechcelo ísť domov.

Ďalší deň sme išli na biliard, ubehlo to veľmi rýchlo, ani sme nevedeli ako,  a bolo po víkende.

V pondelok ráno sme sa stretli v škole a po vyučovaní sme išli do Westfalského parku. Vyviezli sme sa na vyhliadkovú vežu, z ktorej bol naozaj nádherný výhľad na celý Dortmund. Potom sme išli na rôzne preliezky, kde sme sa vybláznili ako také malé detičky.

Deň tam prešiel tak rýchlo, že sme sa ani nenazdali a už sme na druhý deň ráno stáli pred futbalovým štadiónom. Bol to najväčší štadión v Nemecku, sprevádzal nás nim jeden pán, bývalý slávny futbalista. Prešli sme šatňami, priestormi pre VIP hostí, až sme sa dostali vonku na tribúnu, odkiaľ bol naozaj krásny pohľad na celý štadión. Deň sa už pomaly blížil ku koncu, a my sme sa presúvali do typickej nemeckej reštaurácie. Mali sme možnosť ochutnať typické nemecké jedlá.

Celý tento týždeň ubehol veľmi rýchlo, ani sme sa nenazdali a stáli sme na letisku a lúčili sme sa so svojimi rodinami. Bol to naozaj krásny zážitok. Rada by som si ho aj druhýkrát zopakovala.